UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У
СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП, Регулятор)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Водопостачання та водовідведення
Головна сторінка  /  Водопостачання та водовідведення  /  Споживачі  /  Централізоване постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)  /  Роз’яснення з питань надання послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які мають суспільний резонанс чи поширені в листах, які надходять до НКРЕКП



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 11.06.20150
Дата оновлення:18.03.2019

Роз’яснення з питань надання послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які мають суспільний резонанс чи поширені в листах, які надходять до НКРЕКП


Щодо нарахування плати за комунальні послуги (з централізованого постачання холодної води, водовідведення, які надаються з використанням внутрішньобудинкових систем) 

 

Відповідно до статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон про ЖКП) плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. У разі наявності засобів обліку оплата комунальних послуг здійснюється виключно на підставі їх показників на кінець розрахункового періоду згідно з умовами договору, крім випадків, передбачених законодавством.

 

У платіжному документі мають бути передбачені графи для зазначення поточних та попередніх показань засобів обліку споживання комунальних послуг, різниці цих показань або затверджених норм, ціни/тарифу на даний вид комунальних послуг і суми, яка належить до сплати за надану послугу. Платіжний документ може містити графи, в яких зазначаються суми до сплати за надані послуги, не проплачені повністю споживачем у попередній розрахунковий період. Платіжний документ не може містити графи, в яких зазначаються суми за оплату послуг, не передбачених договором, або суми доплат за надані послуги понад ті, що передбачені діючими тарифами.

 

Крім того, формування рахунків на оплату комунальних послуг та зазначення облікової інформації регулюються статтею 8 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон про облік), зокрема відповідно до частини першої якої рахунки на оплату наданої комунальної послуги формуються виконавцем або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги, на основі показань вузла комерційного обліку відповідної комунальної послуги згідно з вимогами статей 9-11 цього Закону.

 

При цьому розподіл обсягів комунальних послуг між споживачами регламентований статтею 10 Закону про облік та Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою наказом Мінрегіону від 22.11.2018 № 315.

 

Також повідомляємо, що відповідно до статті 7 Закону про ЖКП забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері житлово-комунальних послуг, затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням, забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості, здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг належить до повноважень органів місцевого самоврядування.

 

Також, слід зазначити, що згідно з положеннями статті 6 Закону про ЖКП до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері житлово-комунальних послуг належить забезпечення дотримання вимог законодавства у цій сфері.

 

Отже, вирішення питань щодо нарахування плати за надані послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) не відноситься до повноважень НКРЕКП, а належить до компетенції органів місцевого самоврядування.

 

Щодо норм споживання холодної води 

 

Статтею 8 Закону про ЖКП передбачено, що стандарти, нормативи, норми, порядки і правила у сфері житлово-комунальних послуг розробляють і затверджують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері технічного регулювання, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень та згідно із законодавством. Згідно зі статтею 9 Закону про ЖКП контроль за дотриманням стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у сфері житлово-комунальних послуг здійснюють центральні органи виконавчої влади та інші уповноважені на це органи виконавчої влади, а також органи місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень.

 

Крім того, повідомляємо, що відповідно до пункту 4 Порядку розроблення та затвердження нормативів питного водопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 1107, нормативи питного водопостачання у конкретному населеному пункті розробляються згідно з Методикою визначення нормативів питного водопостачання населення спеціалізованими науково-дослідними організаціями на замовлення місцевих адміністрацій або органів місцевого самоврядування та затверджуються ними після погодження з місцевими органами виконавчої влади з питань охорони здоров’я, охорони навколишнього природного середовища та водного господарства.

 

Методика визначення нормативів питного водопостачання населення розробляється та затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства за погодженням з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров’я, охорони навколишнього природного середовища та водного господарства.

 

Під час розроблення нормативів питного водопостачання у конкретному населеному пункті враховуються, зокрема, район та умови проживання, а також ступінь обладнання будинків і квартир засобами обліку споживання питної води.





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)